No niin. Peli avattu.

Nykyään sitä ei uskalla kirjoitella minkään valtakunnan päiväkirjaa, jos vaikka jotain sattuu, että lakkaa olemasta tällä maailmankartalla niin jokuhan voi löytää päiväkirjan ja tehdä vaikka mitä päätelmiä edesmenneestä minusta.. olipas synkkä aloitus :)

Toinen puolihan on myös se, että ei ne päiväkirjan sivut mulle mitään vastaa. Ei sillä, että se blogin pointti olisi että vastauksia aina haluaisin, mutta hauskaahan se on, jos joku löytää tiensä blogiini ja joskus jopa jotain kommentoisikin. Blogin huonous taitaa olla se, että se on melkoista sillisalaattia.. ajatuksia.

Elämäni suurimmat ajatukset ovat tällä hetkellä oma laihtuminen ja pieni lapsi ja läheisen vakava sairastuminen. Kummallinen kolmen vastakkain asettelu. Tai eivät ne ole vastakkain, mutta luulisi, että joku laihtuminen on pienin murhe jos läheinen on sairas. Mutta kai se laihtuminen menee harrastuksesta.

Koko ikäni olen enemmän tai vähemmän yrittänyt veivata painoani alas. En ole mitenkään ylen purskea, mutta 170 cm mittaan on linnoittautunut 76 kg laardia ja muuta. Ja koko hiton ikäni, aikuisikäni, olen ollut tyytymätön tähän kuoreen. Voisi kuvitella, että olisin voinut jo jotain tehdäkin asia eteen ja niin olen tehnytkin, paino on käynyt jopa alle 70 mutta vain tullakseen kohta sieltä takaisin ylöspäin.

Avainasemassa olisi löytää elämäntapa jota noudattaa, että kyse ei olisi vain pelkästä laihdutuksesta ja sitten kun tulos saavutettu olisi paluu normaaliin, eli niihin läskeihin. Ja olen tässä kaikkien vuosien ajan kerennyt "opiskella" kaiken mahdollisen laihduttamisesta ja kaloreista ja liikunnasta, että tiedosta ei ole puute vaan itsekurista.

Nyt sitten viimeisin "villitys", no eikun vakavasti olen tässä mukana, on 5:2. Sitä olen nyt muutaman viikon noudattanut ja kilon tiputtanut. Tapa tuntuisi sopivan, kun kaksi päivää kärsii kärvistellä ja muuten syön niinkuin ennenkin. Siitähän sen sitten huomaa jos syö välipäivinä liikaa, jos ei kilot ala lähtemään. Tavoite on saada paino noin 65-69kg. Se siitä, laihtuksesta.

Seuraavalla kerralla lisää sairastamisesta. Nyt menen lapsen viereen nukkumaan, ettei herää kesken päikkäreiltään.